Informatyka w placówkach wychowawczych

Obecnie często dochodzi do sytuacji, w której maluch już od najmłodszych lat jest w stanie samodzielnie posługiwać się sprzętem elektronicznym. Znaczenie ma tutaj przede wszystkim telefon oraz komputer. Opiekunowie w większości przypadków ciekawość dziecka odczytują, jako przejaw jego inteligencji oraz dopingują jego poczynaniom. Niestety w rzeczywistości jest odwrotnie. Cała masa dzieci nauczonych od najmłodszych lat posługiwania się takim urządzeniem w wieku szkolnym rozwija się o wiele gorzej od rówieśników. Związane jest to głównie z uzależnieniem dziecka od komputera, dla którego jest to jedyny oraz najważniejszy świat. Otoczenie nie ma już znaczenia. Jeżeli chodzi o przedmiot informatyki w placówkach edukacyjnych oczywiście jest to konieczne, mimo wszystko najwcześniej od piątej lub trzeciej klasy szkoły podstawowej. Maluchy są wtedy na tyle rozwinięte, aby zrozumieć zagrożenia płynące z Internetu. Trzeba przypomnieć również o dobrym organizowaniu tego typu lekcji. Dzieciom powinno się pokazać, że Sieć to nie tylko zabawa, ale głównie narzędzie pracy. Mimo wszystko uzależnianie się maluchów od przestrzeni wirtualnej to bardzo częste zjawisko, które powinniśmy niwelować. Jeśli nie bardzo trudno będzie za jakiś czas o naprawdę najlepszej klasy techników oraz specjalistów.
http://www.youtube.com/watch?v=-o0sYujnf7w